دفاتر خدمات ارتباطی
در راستای سیاست خصوصی‌سازی بخش‌های دولتی و کاستن از تصدی‌گری دولت، تشکیلاتی بنام دفاتر خدمات ارتباطی بر اساس مجوز صادره به اشخاص از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد که مجاز به ارائه قسمتی از خدمات ارتباطی در بخش‌های مخابرات، پست و پست‌بانک می‌باشند.
با توجه به گستردگی دفاتر مذکور در سراسر کشور و به منظور سهولت استفاده آحاد جامعه از خدمات پست‌بانک، امکان ارائه تعداد زیادی ازسرویس‌های پست‌بانک توسط دفاترخدمات ارتباطی فراهم شده است.
سرویس‌های پست‌بانک که در حال حاضر قابل ارائه از سوی دفاتر خدمات ارتباطی می‌باشند، بشرح ذیل می‌باشد:
1- قبول و پرداخت حواله
2- دریافت وجوه قبوض مصرفی (آب، برق، گاز، تلفن ثابت و همراه) ثبت نام و اقساط تلفن
3- حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز
4- دریافت و پرداخت وجوه به نمایندگی از موسسات دولتی و خصوصی
5- حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت
6- قبول و وصول چک