بانک توسعه ای و تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و بزرگترین خرده بانکدار کشور

سوئیفت(SWIFT)

سوئیفت جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی است که از حروف اول عبارت  (Society for Worldwide interbank Financial Telecommunication) گرفته شده و مرکز آن در کشور بلژیک است موسسات مالی در سراسر جهان از این سیستم جهت تبادل اطلاعات مالی محرمانه خود استفاده می نمایند

پست بانک به منظور افزایش کیفیت و سرعت در انجام خدمات ارزى برای مشتریان خود، در سال ۱۳۷۱ به عضویت شبکه جهانى سویفت در آمد، و کار خود را با این سیستم عملاً از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد.

هدف از این عضویت، استفاده از تازه ترین فن آوری های صنعت بانکدارى در برقرارى ارتباط با دیگر بانک هاى عضو شبکه مذکور بوده است. از دیگر اهداف این بانک، برخورداری از امنیت برتر در کار مبادله پیام و پرداخت هزینه های کمتر بوده است. پیوستن به شبکه جهانى"سویفت"، در حقیقت نقطه عطفى در اتوماسیون شبکه ارزى به شمار می آید.

مزایای سوئیفت

-          استاندارد بودن : جلو گیری از سلیقه ای عمل کردن افراد در تنظیم متون پیام های بانکی . شناسائی سریع پیام ها

جلوگیری از اتلاف وقت در تنظیم متن پیام های بانکی . سرعت بخشیدن به تنظیم متن پیام های بانکی

-          قابلیت اطمینان : طراحی سیستم سوئیفت به نحوی بوده که درصد اشتباه آن بسیار بسیار پایین است . در مواقعی که مشخصه پیام به نحو صحیح و مطابق با استاندادها تنظیم نشود سیستم از قبول آن خودداری می کند و ادعای سوئیفت بر آن است که حدود 99/99 درصد قابل اطمینان است مفقود نشدن حتی یک پیام سوئیفتی از ابتدا تا کنون خود گواه این مطلب است .

امنیت : پیام های مبادله شده به صورت خودکار رمز گذاری می شوند و متن آنها تا زمان رسیدن به مقصد نامفهوم است .

-          سرعت : سرعت انتقال پیام در سوئیفت بسیار بالاست

-          کاهش هزینه ها هزینه ارسال پیامهای سوئیفتی بسیار پائین است هرچه تعداد پیامها بیشتر باشد هزینه آن کمتر است . کارمزد آن نیز یک دوم تا یک سوم کارمزد اجرای پیام تلکس است .

-          قابلیت دستیابی : امکان خدمت رسانی در سوئیفت بصورت شبانه روزی و بدون تعطیلی می باشد

-          تسویه سریع و هم زمان حسابها

هم اکنون همه شعب ارزى پست بانک (در تهران) و شعب ارزى فعال (در شهرستان ها) و همچنین "اداره کل بین الملل"، به منظور تسهیل و تسریع کارهای ارسال و دریافت پیام، به شبکه جهانی"سویفت" متصل اند.

دریافت مدارک واطلاعات لازم جهت ارسال پیام 103از مشتری :

-          تکمیل فرم حواله توسط مشتری باتوجه به اطلاعات ذیل :

1-       اعلام تاریخ والور حواله توسط مشتری

2-       اعلام مبلغ حواله توسط مشتری

3-       اعلام نوع ارز حواله توسط مشتری

4-       شماره حساب مشتری

5-       نام و نام خانوادگی مشتری

6-       آدرس مشتری

7-       نام بانک کارگزار مشتری

8-       شماره حساب ذینفع نزد بانک کارگزار

9-       نام و آدرس ذینفع

10-   دلیل ارسال حواله

11-   شماره پروفرما

12-   تاریخ پرو.فرما

13-   تعیین فرد پرداخت کننده هزینه ها

14-  
دریافت اطلاعات بیشتر
شما می‌توانید در تمامی ساعات شبانه‌روز و 7 روز هفته با شماره تلفن 02184284 تماس گرفته و نقطه نظرات، پیشنهادها، انتقادات و یا سؤالات خود را با کارشناسان این بانک در میان گذاشته و از مشاوره تلفنی نیز بهره‌مند شوید.